Kismen katiliyorum videoda anlatilanlara. Eskiden oyun sektoru cok daha deneysel, basari formulunun yuzde yuz oturmadigi, farkli fikirlerin havada ucustugu bir ortamdi. Gunumuzde daha kaliplara sadik bir forma burundu. Fizik olayi da daha uzerine dusulen bir noktaydi oyunlarda ve eskisi kadar onem verildigini ben de hissetmiyorum. Ama o donemde bile fizigi gercekten bir oynanis elementi haline getiren oyun sayisi cok da fazla degildi. Half Life'in yaptigi suksenin en buyuk nedeni budur. Cogu oyun eglenceli fizik interaksiyonlarini oyunun ana gameplay sistemlerine dahil etmiyordu. Orada burada kutulari devirebilip kendi kendine eglendirebilecegin, ufak ufak interaksiyonlarla "bunu da mi yapmislar" diyip gececegin seylerden fazlasi yoktu cogunda. Donemin buzz world'lerinden biriydi: interaktif dunya. Call of Duty'nin balik AI'i muhabbetini duymussunuzdur, kafa tam o iste. Interaksiyon ugruna interaksiyon eklemek. Oynanisa gram etkisi olmayan seyler. Zelda acik dunya oyunlarinin su anda kullandigi seviyede fizigi oyunlarinda kullanmis oyun sayisi bir elin parmaklarini gecmez. Arkadasin burda bahsettigi sey oyunlardaki gameplay'in kalitesinin dusmesiyle cok da alakali degil. Videoyu bundan bahsediyormus gib paketlemis ve girisi de o kafada yapmis ama sonradan baska konulara dagilip gitmis video.