RPG Duyuru


Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Chairman

Emekli Üye
Katılım
2 Tem 2023
Konular
74
Mesajlar
287
Beğeni sayısı
785
PG Nakit
0
Arkadaşlar hepinize merhabalar. Brand ayrımı RPG'de hiç tutmamış, evlerden ırak bir sistem olarak gözükmesine rağmen bu noktaya iyi geldiğimizi düşünüyorum. Öyle ki iki brandin de özel şovu çok güzel reytingler alıp yoğun ilgi gördüler. Oyunun başında herkesin hype yapıp karakter aldığı için oluşan şişkin kadro artık yok. Aksine, karakter merkezinde gördüğünüz tüm karakterler aktif durumda. Öyle ki bugün yan kemer için contender maçına çıkan bir karakteri bile sahibinin inaktif olması sebebiyle boşa çıkardım. Artık karakter değişimleri de yaşanmıyor. Herkes elindeki karakterle olabildiğince bir yol kat etmeye çalışıyor ve itiraf etmeliyim ki bu, ekip içinde size verilen senaryolarda büyük katkı sağlar. Uzun süre bir karakterle stabil şekilde şov takibi yapıp promo kesmek de bir emektir ve yazarlar tarafından karşılığı er ya da geç verilir. Val Venis bunun büyük bir örneği. Evren başladığı zaman hiç kayda değer şekilde şovlarda screentime alamayan bu karakter sahibinin gösterdiği istikrar sonucu şu an şirketin en iyi mid-cardlarından biri. Tıpkı unvanını başka bir boyuta taşıyan Chris Daniels gibi. John Morrison'ın ilk şovları açıp baktığınızda bir jobberdan farksız olduğunu görebilirsiniz fakat o da bu mevzudan ötürü şu anda Yota Tsuji gibi yenilmezlik serisi bulunan bir karakteri tarihe gömdü. Bunun gibi bir sürü örnek verebilirim. Şu anda bunlar aklıma geldi.

Bazen istikrara gerek bile yok. Ekibe en ufak bir yeşil ışık yakmak, çoğu zaman karşılık bulabiliyor. Örneğin Jey Uso. Öncesinde şov takibinde pek yer almıyorken şu anda iki şovu da takip etmeye çalışması ve promolar kesmesi ile ona güzel bir spot yazıldı.

Sadece olumlu şeyleri konuşmayalım. Artık güvendiğimiz birkaç oyuncu harici pek uzun süreli planlar yapmıyoruz. Yazarlarımızın çoğu zaman bundan başı yanmıştır. Çünkü bir başarı elde etmesi ihtimalini yüksek gördüğümüz bir oyuncu aniden ghost modu açıp ceset olabiliyor. Randy Orton buna bir örnek. Intercontinental şampiyonu olması çok değil üç hafta önce konuşulurken şu anda inaktiflikten ötürü boşa çıkan bir karakter.

Chavo Guerrero'nun #WorstChamp gimmickinin planlı bir şey olduğunu da sanmıyorsunuzdur sanırım. Chavo şirkete başladığında son derece güçlü bir karakterdi fakat sahibinin ister istemez gösterdiği inaktiflik bu gimmicki gerektirdi. Ve işin garibi, şu anda en çok tutan olaylardan biri bu worst champ olayı. İnaktif olmaktan ötürü kimseyi suçlu tutamayız. Fakat yıllardır bu oyunu yazarken öğrendiğim, oyuncular arası bir denge olmazsa o RPG'yi sağda solda Discord özel konuşmalarında kucaktan kucağa alırlar. "Bu herif kemeri nasıl koruyor?", "Şu da bok gibi promo kesiyor maçı kazandı" gibi sözleri biz duymaz ya da okumayız. Ama tahmin ederiz. Fakat bu yüzden oyuncuları gidip "sağda solda böyle konuşmayın" gibi çocukça tehdit edecek yaşları geçtik. Gerek ben, gerek ekipteki arkadaşlarım. O yüzden bu konuda çoğu zaman herkes özgürdür. Bu konuda da açık konuşalım.

İşin özü, oyun açıldığından beri güzel bir yol kat ettik ve çoğu şeyi rayına oturttuk. Şimdi ise Survivor Series dönemindeyiz. Size biraz bundan önceki sistemi anlatayım. Brand ayrımına girdiğimizde güreşçileri böldük ve Payback'in senaryolarına, karakterlerine birkaç kişi, Mayhem'in senaryolarına ve karakterlerine birkaç kişi hakimdi. Yani Payback'de gerçekleşecek şeyleri (şov taslağını) bir ekip, aynı şekilde Mayhem'de olacak şeylerin taslağını da bir ekip yapardı. Bu oyunu eskiden beri oynayan arkadaşlar bilir, eskiden bu şov taslakları 7-8 kişi birlikte yapılırdı ve fikir çokluğu olurdu. Fakat şu anda böyle değil. Ekip içinde tansiyon daha düşük, daha sakin bir ortam var. Bu da oyunun verimli olmasına katkı sağlıyor. Örneğin bu Mayhem'in özel şovunun taslağı gerçekleşmeden ben kafada şovu oluşturmuştum bile ve yazar arkadaşlarıma "şov böyle, sizce nasıl?" diye sorduğumda güzel dönütler alınca herkes yazmak istediği olayı alıp köşesine çekildi ve şov çıktı. Payback'de ise ben mesela hiç fikir belirtmedim bile. Ve arkadaşlarım 1-2 kişi birleşip çok güzel bir şov çıkardılar. Kısacası ekip içi artık çok sakin bir ortam. Bunu size anlatmamın sebebi "oyunun devamlılığı" konusunda şüpheniz olmasın diye. Çünkü eskiden ekip içlerinde çok büyük tartışmalar, kavgalar dönerdi ve ayrılıklar olurdu. Fakat şu an bu yok. Bunu başka en iyi sağlayan şey forumdaki yöneticilerin başka forumlardaki yöneticiler gibi ekibin grubunu basıp "kolunuzu kırarız, bacağınızı keseriz, yazdığınız site bizim" gibi söz öbekleri kullanmaması aynı zamanda. Aksine yayın konusunda sıkıntıya düştüğümüzde Doğan gelip şovumuzu canlı yayınladı.

Sistemi az çok anladığınıza göre artık olayın özü Payback-Mayhem taslakları artık daha etkileşimli, iki tarafın beyinlerinin birleşmesi ile çıkacak. Ve dolayısıyla artık her güreşçi, iki şovda da yer alabilecek. Bunda Survivor Series dönemine girmemizin de etkisi var. Bu aslında iyi bir şey çünkü karakteriniz bir şova çıkmadıysa, diğerinde de olabilecek. Örneğin Mayhem'de çıkmayan biri Payback'de zaten yokum deyip arkadaşlarımızın yazdığı şovu hiç takip etmiyordu. Bunu az çok engelleyip oyun içi aktiflik sağlamak için böyle bir adım attık. Ve sizlere de haber etmek istedik. Uzun soluklu bir oyun için sizden etkileşimler ve güzel dönütler almamız şart. Çünkü ekibin yakıtı genelde oyuncuların yorumları ve aktifliği oluyor. Bu konuda bizi yanıltmayacağınızı biliyorum. Biraz bir dinlenme payından sonra -çok sürmez- ilk haftalık şovun konusu gelir. Hepinizi orada bekliyorum. Görüşmek üzere.​
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Konuyu ziyaret edenler (Toplam: 0)
No registered users viewing this thread.
Anasayfa Üst Alt

Kolay Giriş Yapın: