Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Yeni profil mesajları
Son aktiviteler
Kullanıcılar
Aylık Konu İstatistikleri
Şu anki ziyaretçiler
Yeni profil mesajları
Profil mesajlarında ara
Ayın En Çok Mesaj Atanları
RPG İstatistik
Rozetler
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Konuya cevap cer
Ana sayfa
Forumlar
Güreş Dışı
Edebiyat, Tarih & Felsefe
İslam Hakkında
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Mesaj
<blockquote data-quote="KALKTI!!!!" data-source="post: 221389" data-attributes="member: 63"><p style="text-align: center"><strong><span style="color: rgb(184, 49, 47)"><span style="font-size: 18px">3. İSLAM'DA ZORLAMA VAR MI?</span></span></strong></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">Akıl - mantık gereği Tanrı'nın, dinin, sınavın olduğu bir senaryoda zorlamanın olmaması gerekir. Zorla edilen ibadetin bir anlamı olmayacağı apaçık ortadadır. Önemli olan akıl süzgecinden geçirip inanmak ve hür iradeyle ibadet etmektir. Soru başlığını öne sürerek İslam'ı eleştirmeye çalışan ateistler aslında gayet mantıklı, normal bir soru sormaktadırlar. Çünkü zorlama varsa o dinin doğru olmayacağı ortadadır. İlk yazıda da belirttiğim gibi, İslam'ın yanlış anlaşılmasından sorumlu sayıca en büyük kesim Müslüman olduğunu iddia edenlerdir ki bugün 2024 yılında dahi, çoğu Müslüman bu soruya maalesef evet, der.</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">Genel kanıya bakarak hükmedilmez. Bu, bizi ancak standart biri haline getirir. Bu sorunun bir cevabı varsa o da İslam'ın tek kaynağı olan Kur'an'dadır. Ayetlere bir bakalım:</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><em>"Bu sözü yalanlayanı bana bırak! Biz onları bilmedikleri bir şekilde helake sürükleyeceğiz. Onlara zaman tanıyorum. Şüphesiz benim tuzağım çok sağlamdır."</em> <strong>Kalem 43, 44.</strong></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><em>"Onların (müşriklerin) söylediklerine katlan ve onlardan güzellikle ayrıl."</em> <strong>Müzzemmil 10.</strong></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><em>"Nimet sahibi o yalanlayıcıları bana bırak; onlara zaman tanı!"</em> <strong>Müzzemmil 11.</strong></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><em>"Onlara zaman tanıyorum. Şüphesiz benim planım çok sağlamdır."</em> <strong>A'raf 183.</strong></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><em>"Kafirlere mühlet ver, onlara biraz zaman tanı." </em><strong>Tarık 17.</strong></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><em>"Sizin dininiz size, benim dinim bana." </em><strong>Kafirun 6.</strong></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><em>"De ki: "Ben sadece bir uyarıcıyım. Bir ve hakim olan Allah'tan başka ilah yoktur."</em> <strong>Sad 65.</strong></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><em>"Sen onlar üzerine bir zorba değilsin."</em> <strong>Gaşiye 22.</strong></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">Gelenekçi Müslümanlar, bu ayetlerin sadece kafirlere karşı indiğini, Müslüman olanların bundan muaf olduklarını iddia ederler. Bu yüzden kafirlere karşı gösterdikleri - ve Allah'ın gerçekten de emrettiği - hoşgörüyü Müslümanlara göstermezler. Namazı bırakanı öldürmek gibi birtakım uygulamalardan haberleriniz vardır. Bu iddialar da Kur'ani değildir. Hadislerle desteklemeye çalışırlar. Zaten akla ve vicdana da uygun değildir. İnsanın düşünceleri ve inancı stabil değildir. Daima değişiriz. Doğru tektir, yanlış ise sonsuz. İnsanın hata yapması bu sebepten çok doğaldır. Bir insan Müslüman olduktan sonra bir sebepten pekala inancını kaybedebilir. Bu, o kişinin ileride tekrardan Müslüman olmayacağı, gerçeği hatırlamayacağı anlamına gelmez. Zaten örnekte belirtilen ilk ayetlerde Allah'ın kafirlere vakit vermesinin sebebi de budur. Olur da hatalarını fark edip dönerler diye onlara süre verdiği açık açık belirtilmese de mantıken ortaya çıkar. Aynı şanstan Müslümanlar neden muaf tutulsun?</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">Kur'an'ın birçok yerinde Hz. Muhammed'den bahsederken onu "sadece bir uyarı, bir elçi, tebliğci" gibi sıfatlarla tanımlar. Allah'ın varlığının müjdesini, emirlerini ve yasaklarını iletici rolü vardır. Gaşiye 22'de koskoca peygambere "sen onlar üzerine bir zorba değilsin" diyen Allah, biz gibi cennete mi cehenneme mi gideceği meçhul herhangi biri için böyle bir emir verir mi? Kur'an'ın hiçbir yerinde "gidin, müslüman olan veya olmayan insanlara, zorla namaz kıldırın, ibadet ettirin" minvalinde yorumlara sebep olacak bir hüküm geçmez. Bunu iddia edenler, kaynak olarak Kur'an'ın izin verdiği savunma savaşıyla ilgili ayetleri delil gösterirler. Oysa bazı ayetler tek tük özerk, sure içinde bağlamdan kopukken bazıları da önceki ayetle nedensellik ilkesiyle bağlantılıdır ve böyle değerlendirilmelidir. Savunma savaşına izin veren ayetler ikinci kısma girer, tek başına yorumlanamaz. O zaman Ma'un 4'e göre Kur'an'da ibadet etmek yasaklanmıştır:</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><em>"Vay haline o namaz kılanların ki..."</em><strong> Ma'un 4.</strong></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">Şimdi bu ayet tek başına yorumlanabilir mi? Öncesi ve sonrasına bakmak gerekmez mi? Bir bütünlük varsa o şekilde yorumlanmalı. Böyle bir emir yokken, ayetleri eğip büküp Allah'ın mesajını bozmak ve insanları dinden soğutmak ne kadar etiktir? Üstelik böyle bir emrin varlığını iddia edenlerin alt metinde gizli kalmış kibirleri de takdire şayandır. Yani beyfendiler Kur'an'ı okumuş, sorgulamış, anlamış. Kur'an doğrultusunda yaşamış. Cenneti garantilemiş. Orası artık tamam. Bari diğerlerini de kurtarayım diyorlar. Vay kardeşim yüreğini çıkar da gölgesinde serinleyelim. Yoksa sen Allah'tan cennete gideceğine dair bir söz mü aldın?</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><em>"Onlar (yahudîler), “Ateş bize sayılı birkaç günün dışında asla dokunmayacaktır!” dediler. (Resûlüm! Yahudîlere) de ki: “Siz bunun için Allah’tan söz mü aldınız? Eğer böyle ise Allah verdiği sözden/vaadinden dönmez. Yoksa (Allah adına yalan söyleyerek) bilemeyeceğiniz şeyleri mi söylüyorsunuz?”</em> <strong>Bakara 80.</strong></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">Müslüman oldum demekle sınavının bittiğini mi sandın?</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><em>"İnsanlar sadece, inandık demeleriyle bırakılacaklarını ve imtihana çekilmeyeceklerini mi sandılar?"</em> <strong>Ankebut 2.</strong></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">Özetle, sen önce kendine bak kardeşim. Önce kendini kurtar. Sonra başkaları için çabalarsın. Bir Müslümanın, diğer herkes için yapabileceği tek şey peygamberin yapmakla sorumlu olduğu gibi haber vermek/tebliğdir. Ötesi değildir.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KALKTI!!!!, post: 221389, member: 63"] [CENTER][B][COLOR=rgb(184, 49, 47)][SIZE=5]3. İSLAM'DA ZORLAMA VAR MI?[/SIZE][/COLOR][/B] Akıl - mantık gereği Tanrı'nın, dinin, sınavın olduğu bir senaryoda zorlamanın olmaması gerekir. Zorla edilen ibadetin bir anlamı olmayacağı apaçık ortadadır. Önemli olan akıl süzgecinden geçirip inanmak ve hür iradeyle ibadet etmektir. Soru başlığını öne sürerek İslam'ı eleştirmeye çalışan ateistler aslında gayet mantıklı, normal bir soru sormaktadırlar. Çünkü zorlama varsa o dinin doğru olmayacağı ortadadır. İlk yazıda da belirttiğim gibi, İslam'ın yanlış anlaşılmasından sorumlu sayıca en büyük kesim Müslüman olduğunu iddia edenlerdir ki bugün 2024 yılında dahi, çoğu Müslüman bu soruya maalesef evet, der. Genel kanıya bakarak hükmedilmez. Bu, bizi ancak standart biri haline getirir. Bu sorunun bir cevabı varsa o da İslam'ın tek kaynağı olan Kur'an'dadır. Ayetlere bir bakalım: [I]"Bu sözü yalanlayanı bana bırak! Biz onları bilmedikleri bir şekilde helake sürükleyeceğiz. Onlara zaman tanıyorum. Şüphesiz benim tuzağım çok sağlamdır."[/I] [B]Kalem 43, 44.[/B] [I]"Onların (müşriklerin) söylediklerine katlan ve onlardan güzellikle ayrıl."[/I] [B]Müzzemmil 10.[/B] [I]"Nimet sahibi o yalanlayıcıları bana bırak; onlara zaman tanı!"[/I] [B]Müzzemmil 11.[/B] [I]"Onlara zaman tanıyorum. Şüphesiz benim planım çok sağlamdır."[/I] [B]A'raf 183.[/B] [I]"Kafirlere mühlet ver, onlara biraz zaman tanı." [/I][B]Tarık 17.[/B] [I]"Sizin dininiz size, benim dinim bana." [/I][B]Kafirun 6.[/B] [I]"De ki: "Ben sadece bir uyarıcıyım. Bir ve hakim olan Allah'tan başka ilah yoktur."[/I] [B]Sad 65.[/B] [I]"Sen onlar üzerine bir zorba değilsin."[/I] [B]Gaşiye 22.[/B] Gelenekçi Müslümanlar, bu ayetlerin sadece kafirlere karşı indiğini, Müslüman olanların bundan muaf olduklarını iddia ederler. Bu yüzden kafirlere karşı gösterdikleri - ve Allah'ın gerçekten de emrettiği - hoşgörüyü Müslümanlara göstermezler. Namazı bırakanı öldürmek gibi birtakım uygulamalardan haberleriniz vardır. Bu iddialar da Kur'ani değildir. Hadislerle desteklemeye çalışırlar. Zaten akla ve vicdana da uygun değildir. İnsanın düşünceleri ve inancı stabil değildir. Daima değişiriz. Doğru tektir, yanlış ise sonsuz. İnsanın hata yapması bu sebepten çok doğaldır. Bir insan Müslüman olduktan sonra bir sebepten pekala inancını kaybedebilir. Bu, o kişinin ileride tekrardan Müslüman olmayacağı, gerçeği hatırlamayacağı anlamına gelmez. Zaten örnekte belirtilen ilk ayetlerde Allah'ın kafirlere vakit vermesinin sebebi de budur. Olur da hatalarını fark edip dönerler diye onlara süre verdiği açık açık belirtilmese de mantıken ortaya çıkar. Aynı şanstan Müslümanlar neden muaf tutulsun? Kur'an'ın birçok yerinde Hz. Muhammed'den bahsederken onu "sadece bir uyarı, bir elçi, tebliğci" gibi sıfatlarla tanımlar. Allah'ın varlığının müjdesini, emirlerini ve yasaklarını iletici rolü vardır. Gaşiye 22'de koskoca peygambere "sen onlar üzerine bir zorba değilsin" diyen Allah, biz gibi cennete mi cehenneme mi gideceği meçhul herhangi biri için böyle bir emir verir mi? Kur'an'ın hiçbir yerinde "gidin, müslüman olan veya olmayan insanlara, zorla namaz kıldırın, ibadet ettirin" minvalinde yorumlara sebep olacak bir hüküm geçmez. Bunu iddia edenler, kaynak olarak Kur'an'ın izin verdiği savunma savaşıyla ilgili ayetleri delil gösterirler. Oysa bazı ayetler tek tük özerk, sure içinde bağlamdan kopukken bazıları da önceki ayetle nedensellik ilkesiyle bağlantılıdır ve böyle değerlendirilmelidir. Savunma savaşına izin veren ayetler ikinci kısma girer, tek başına yorumlanamaz. O zaman Ma'un 4'e göre Kur'an'da ibadet etmek yasaklanmıştır: [I]"Vay haline o namaz kılanların ki..."[/I][B] Ma'un 4.[/B] Şimdi bu ayet tek başına yorumlanabilir mi? Öncesi ve sonrasına bakmak gerekmez mi? Bir bütünlük varsa o şekilde yorumlanmalı. Böyle bir emir yokken, ayetleri eğip büküp Allah'ın mesajını bozmak ve insanları dinden soğutmak ne kadar etiktir? Üstelik böyle bir emrin varlığını iddia edenlerin alt metinde gizli kalmış kibirleri de takdire şayandır. Yani beyfendiler Kur'an'ı okumuş, sorgulamış, anlamış. Kur'an doğrultusunda yaşamış. Cenneti garantilemiş. Orası artık tamam. Bari diğerlerini de kurtarayım diyorlar. Vay kardeşim yüreğini çıkar da gölgesinde serinleyelim. Yoksa sen Allah'tan cennete gideceğine dair bir söz mü aldın? [I]"Onlar (yahudîler), “Ateş bize sayılı birkaç günün dışında asla dokunmayacaktır!” dediler. (Resûlüm! Yahudîlere) de ki: “Siz bunun için Allah’tan söz mü aldınız? Eğer böyle ise Allah verdiği sözden/vaadinden dönmez. Yoksa (Allah adına yalan söyleyerek) bilemeyeceğiniz şeyleri mi söylüyorsunuz?”[/I] [B]Bakara 80.[/B] Müslüman oldum demekle sınavının bittiğini mi sandın? [I]"İnsanlar sadece, inandık demeleriyle bırakılacaklarını ve imtihana çekilmeyeceklerini mi sandılar?"[/I] [B]Ankebut 2.[/B] Özetle, sen önce kendine bak kardeşim. Önce kendini kurtar. Sonra başkaları için çabalarsın. Bir Müslümanın, diğer herkes için yapabileceği tek şey peygamberin yapmakla sorumlu olduğu gibi haber vermek/tebliğdir. Ötesi değildir.[/CENTER] [/QUOTE]
Yükleniyor…
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
Güreş Dışı
Edebiyat, Tarih & Felsefe
İslam Hakkında
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
Forumlar
Neler yeni
Giriş yap
Kayıt ol
Ara
Anasayfa
Üst
Alt
Kolay Giriş Yapın:
Facebook
Spotify
Kullanıcı adı yada e-posta adresiniz
Şifre
Şifrenizi mi unuttunuz?
Beni hatırla
Giriş yap
Kayıtlı hesabınız yok mu?
Şimdi kayıt ol